PIM

Product Information Management

Det at kunne præsentere en kunde for korrekte produktdata, lagerstatus og måske endda leveringstider er mange steder ekstremt undervurderet.

"Ja det kan vi sagtens - du kan se den på shoppen i morgen.."
Eller…
"Prøv engang lige at opdatere siden - så kan du se varen med det samme".

Hvilken besked vil du helst have?

 

PIM systemer samler alle de data der flyder i alle kanalerne, der får f.eks. din webshop til at fungere som kunden ønsker det.

Dvs. alle data opsamles ét sted og præsenteres herfra til webshoppen. Uden tab og uden ventetid.
Det betyder lang færre forespørgsler fra shoppen og dermed også meget hurtigere responstid.

Skal der foretages ændringer eller tilføjelser kan det ske gennem hele organisationen på én gang. Alle har uden forsinkelse de korrekte data.

Står man og skal bruge en række data til f.eks. en præsentation eller nyhedsbrev, så trækkes alle informationer ét sted fra – PIM systemet.

Men PIM fungere selvfølgelig ikke 100% selvstændigt. Det naturlige valg er stadig at simple produktdata lagres i et ERP system som så er bundet sammen med PIM systemet.

Oprettes en vare lægges data automatisk i PIM og herfra kan man så udvide varekortet med billeder, brochurer og andre data.

En sælger på farten skal heller ikke bruge tid på at opsamle informationer fra flere steder.
Hans opgave er at være ”up-to-date” når han står hos en kunde. Så nytter det ikke at tiden går med at finde produktinformationer på tværs af systemerne.

Vil du - lige som så mange andre - have gavn af et PIM system, så giv os et kald eller send en mail. Så tager vi gerne en snak om hvordan du kan spare tid og penge med et vel-integreret PIM system.

EasyFlow Ebit

Har du spørgsmål eller er du nysgerrig?

Vi er kun et opkald væk 7070 2626