Integration med de sociale medier

Er du "til stede" på de sociale medier

Er du "til stede" på de sociale medier

Facebook, Pinterest, Twitter, G+ og LinkedIn.

Social media er så sandelig ikke kun for privatpersoner mere.
Tjenester som f.eks. facebook er jo bl.a. betalt via de annoncer du ser på facebook. Reklamer for produkter, events og jobopslag er blevet "hverdag" i din stream. Og det gælder ikke kun facebook. LinkedIn er i stor stil "erhvervslivets" måde at networke på. Men også her kan du oprette annoncer og jobopslag. Mod betaling selvfølgelig.

Mange vælger at integrere deres virksomheds sociale profiler på f.eks. en webshop. "Klik her for at dele dette produkt med dine venner". Måske har du set den slags før. Det KAN give rigtig gode resultater... men være påpasselig med hvordan du integrerer det.

Når en side "loades" af en bruger, så hentes en masse informationer fra selve sidens server og database, men har du f.eks. et facebook-plugin aktiveret på siden, så skal disse informationer også hentes. Dvs. hvis f.eks. facebook er "nede" eller bare langsom, så vil det også påvirke din side. Uden at du kan gøre noget - umiddelbart.

En test vi har lavet herinde på en mindre webshop, viste at vi faktisk kunne reducere loadtiden med 45% udelukkende ved at slå facebook-plugin'et fra. 45% !!

Det er derfor vigtigt at integrationer med sociale medier (eller eksternt indhold i det hele taget) laves rigtigt. Man kan f.eks. programmere siden således at den henter alt andet og "vigtigt" indhold først, og som det sidste henter de eksterne data fra f.eks. facebook. Det vil betyde at den besøgende ser din side med det samme, og f.eks. facebook hentes efterfølgende.

Den samlede loadtid ændrer sig ikke, men oplevelsen for brugeren vil være langt bedre da indholdet vises efter din egen prioritering.

Vi du vide mere om hastighed på webshops, integrationer med social media, databaser og meget mere - så ring eller skriv endelig til os.

Har du spørgsmål eller er du nysgerrig?

Vi er kun et opkald væk 70 20 69 30