Slut med højre-annoncer i AdWords!

Slut med højre-annoncer i AdWords!

Har du fulgt med?
Google har annonceret i sidste måned at nu bliver det en realitet at alle AdWords annoncer i højre side vil forsvinde.
Eller.. dvs. ikke ALLE !
For hvis du før havde en placering i toppen i højreside annoncerne (placering som nr. 4) vil du stadig få din annonce vist. Den er faktisk bare flyttet.

Dvs. hvis du før havde en gennemsnitsplacering som nr. 5 - så vil dine annoncer ikke længere være synlig på side 1.
Havde du derimod en gennemsnitsplacering som nr. 4 - så rykkes din øverste annonce fra højre side, over til at være den nederste af "topannoncerne".

Google har nemlig ændret antallet af topannoncer fra at være 3 - til 4.
(Topannoncer er dem der vises direkte over de "almindelige" søgeresultater og har en lille "Annonce" mærkat under sig.)

Alt under 4. pladsen bliver derfor ikke længere vist på side 1 i søgeresultaterne. Har du baseret din AdWords kampagne og strategi ud fra en relativt god højreside-placering - så er det vigtigt at det genovervejes.

Men er der så bare "blankt" i højre side nu?
Nej - det er der bestemt ikke. Google Shopping fortsætter præcis som før. (Er du i tvivl om hvad Google Shopping er? Så kan du læse mere her: "Om Google Shopping")


Hvad kommer det så til at betyde for dig?
Som beskrevet herover - så skal du i hvert fald lige gennemgå dine gennemsnitsplaceringer. Vi ved det jo ikke med sikkerhed, men vores bud er at prisen for de øverste 4 annoncer vil stige en hel del. Før kunne man jo lave en strategi der gik ud på at være godt placeret i højre side for en relativt lav klik-pris. Det er ikke længere muligt og en placering i det hele taget, vil derfor blive dyrere da der nu kun er 4 pladser på siden. Vi forventer der vil blive hård kamp om de pladser.
Hvis du ikke mener du vil kaste de ekstra penge efter gode AdWords-placeringer i søgeresultaterne, så er det måske værd at kigge nærmere på "Display-netværket" eller måske endda Google Shopping.

EasyFlow A/S er hverken SEO-Guruer eller AdWords-eksperter. Vi har valgt at være specialister på nogle andre områder. 
Men vi har trods alt arbejdet med websites (og shops) i rigtig mange år, og rådgiver selvfølgelig gerne om det rigtige indhold på siden, UX (user experience) eller sørger for at du kommer i kontakt med de helt rigtige eksperter til netop din branche.

Har du spørgsmål eller er du nysgerrig?

Vi er kun et opkald væk 7070 2626