Content Marketing med EasyFlow

Content Marketing med EasyFlow

Content Marketing med EasyFlow

Content marketing – et spørgsmål om tillid

Kampen om reklamepladserne er hård og koster mange penge. RIGTIG mange penge.
Kunderne er blevet mere ”forsigtige” i deres færden på nettet i søgen efter de helt rigtige produkter.
Det er heller ikke blevet nemmere efter udenlandske firmaers indtog på det danske marked med hjemmesider, der umiddelbart ser danske ud, men langtfra er det. Disse sider vil næppe have gjort en indsats inden for content marketing på dansk. Her er din mulighed for at skille dig ud fra disse sider ved at tilbyde relevant og ”ikke salgs-orienteret” indhold til dine besøgende.

 

Den formelle definition

Content marketing er en proces hvis formål er at skabe og distribuere værdifuldt indhold, som tiltrækker en specifik målgruppe der gerne skulle ende med at foretage en handel med dig.

Med content marketing kan du give et udtryk for at du rent faktisk interesserer dig for kunden og har gjort en stor indsats for at levere netop den information som kunden efterspørger. Det er ikke blot en kort tekst eller sponsoreret reklame. Det er indhold.

 

Den korte udgave.

Traditionel Marketing – såsom AdWords - er at FORTÆLLE verden at du er en superstjerne.
Med content marketing VISER du verden at du faktisk er det.

 

Tror du er DU er interessant?

Kunderne er ikke interesserede i dig, dine produkter eller dine services. Det som de tænker på er dem selv og deres egne behov. Sådan er det bare.
Med content marketing giver du kunderne værdifuld information om deres behov og dermed anser de dig som værende engagereret i DEM – og ikke bare dine egne produkter. Det giver en tiltro til dig som forhandler og kunderne vil med det samme føle at du gør noget ekstra for dem.

 

Nye kunder er dyrere end eksisterende.

Det er ikke nogen hemmelighed at det at beholde en kunde er både nemmere og billigere end at finde en ny. Men hvis du er webshop uden ”personlig” kontakt til dine kunder – hvordan kan du så forøge dine chancer for at beholde dem. Også her er content marketing en vigtig faktor. Hvis kunden fik god information om netop dét som kunden søgte, vil de have en vis tillid til din forretning.

Det kan meget vel være en kunden ikke foretog en handel første gang de besøgte dig, men chancen for at de kommer igen er markant større, hvis de føler at indholdet de er blevet præsenteret for havde en væsentlig værdi.
De vil så huske netop DIN webshop frem for de andre, hvor de udelukkende blev præsenteret for salgsfremmende informationer. Dermed ikke sagt at du ikke skal informere som du ”plejer” – content marketing er noget ekstra som du gør for kunden – ikke for dig selv.

Hvis dit indhold er relevant nok vil du også opleve at det bliver delt og distribueret af dine besøgende.
Og der er ingen bedre reklame end anbefalinger fra personer som du i forvejen har tillid til.

 

Hvordan laver du så content marketing

Den nemmeste måde er at lave helt separate sider på din webshop som omhandler de ting du ønsker at informere dine kunder om og som interesserer kunderne. Husk at det skal jo IKKE være produktsider eller tekster der oser af at du prøver at sælge noget. Det er tekster og informationer du GIVER til kunden.

Tag den besøgendes kasket på og vurdér hvilken information du ville være interesseret i. I denne henseende er det ikke vigtigt hvad produktet koster, men om det er det rigtige produkt for den besøgende. Traditionel markedsføring (f.eks. AdWords), prissammenligninger og de andre gode tiltag du har lavet på shoppen, skal nok sørge for at de 100% prisbevidste finder dine produkter.

Man kan ofte være meget præget af den sædvanlig salgstekst man laver på produkterne, så måske det ville være en god idé med ”friske” øjne til at lave teksterne. Der findes rigtig mange og gode tekstforfattere. Vi henviser selvfølgelig gerne til en som vi mener vil være den rette for netop din forretning.

Her hos EasyFlow bygger vi løsninger der selvfølgelig giver dig de optimale muligheder for såvel traditionel markedsføring med gode landingssider, som muligheden for at få optimalt udbytte af content marketing.
Skabeloner med mulighed for at indsætte søgevenlige billeder, de helt perfekte meta-tekster og selvfølgelig godt struktureret ”content” er standard hos os.

I bund og grund kan du få det præcis som du vil have det – men vi har jo selvfølgelig gjort vores tanker når vi laver løsninger til kunderne.

 ring eller skriv gerne til os, og hør meget mere om hvordan du skaber den helt rigtige tillid til dine besøgende med en content marketing løsning fra EasyFlow.

Har du spørgsmål eller er du nysgerrig?

Vi er kun et opkald væk 70 20 69 30