Kom uønskede bots til livs

Undgå "forurenede" data fra Analytics

Undgå "forurenede" data fra Analytics

BOTS !
Du har nok hørt om dem før – og hvis du har et firma til at varetage din Google Analytics – så vil de også få ”tics” når man nævner dem. Bots er uden tvivl den største ”forureningskilde” i dine Analytics-data.
Teknisk set er en ”bot” bare et (ofte) harmløst stykke software, hvis eneste formål er at lave trafik til/fra en bestemt side.

I dine Analyticsdata vil det ofte vise sig som RIGTIG mange ”besøg” eller sidevisninger fra en bestemt kilde.
Det er selvfølgelig muligt at sortere disse besøg fra i dine data, men det kan godt være lidt langhåret.

Så hvis du vil være sikker på at det er de rigtige tal du sidder og kigger på – så få evt. en konsulent til at hjælpe dig med at fjerne de uønskede besøg fra dine data.

Men der er firmaer som disse ”bots” skaber store problemer for.
Tag f.eks. ”Ticketmaster”.
De oplever at ”bots” som er programmeret til rent faktisk at købe billetter til attraktive arrangementer, rammer dem 5 milliarder gange om året. Godt nok er Ticketmaster internationalt – men alligevel.
Det betyder så også at firmaer som Ticketmaster skal bruge en – ikke uanseelig – sum penge på at udvikle software og systemer til at genkende og frasortere disse besøg.

Men…5 milliarder ”besøg” !!!

Så store problemer har vi dog ikke i Danmark- endnu.

Har du spørgsmål til Bots og hvordan du kan ”rydde op” i dine analytics-data. Så ring eller skriv gerne til os.
Vi kan hjælpe med rigtig meget – og ellers er vores store netværk af eksperter helt sikkert klar til at give en hånd.

Har du spørgsmål eller er du nysgerrig?

Vi er kun et opkald væk 70 20 69 30